onsdag 26. oktober 2011

Den vakreste kvinnen ?

Som frisør visste jeg ikke at det var kynisk...

Etter å ha sett tv2 dokumentaren "Det vakreste på kvinnen" tar jeg sterk avstand fra EKTE hairextensions. Rett og slett fordi det er uetisk!!


Jeg trodde faktisk at kvinnene fikk godt betalt for å gi fra seg håret sitt. Den gang ei. De sparer i lang tid for å dra til templer, der de også betaler for å barbere det av seg - da vil det gå de godt i livet... de lever fra dag til dag fordi de er så fattige. Likevel blir troen deres utnyttet og noen tjener seg søkk rike...

"I India ofrer kvinner håret sitt til Gud - uten å vite at håret selges dyrt i Vesten. Norske kvinner bruker hvert år en halv milliard kroner på å kjøpe ekte menneskehår."

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/norske-kvinner-bruker-en-halv-milliard-paa-haar-som-er-ofret-3620409.html

Og akkurat nå skammer jeg meg at jeg har satt på folk slikt hår, og for at jeg har hatt det selv også. Folk som lever i elendighet, betaler for å gi det fra seg ?? Vi betaler dyrt for å få det. De som selger det tjener svimlende summer penger.

Det er kvalmende.


Norske kjendiser er i sjokk etter avsløringen...


Kvinnen som ofrer håret sitt på bildet har ikke engang råd til å sende sin sønn på skole.

Håper du også tar avstand fra ekte menneskehår…
"Gud har fått håret"...


1 kommentar:

  1. Så det der jeg også!
    Men visste det fra før av da, etter at Chris Rock hadde en lignende dokumentar, "Good Hair".
    Tror det var der i allefall.
    Det er forferdelig at det er sånn! Stakkars kvinner...

    SvarSlett