søndag 4. september 2011

Hjemmebakt brød!


Annettebrødet
Dette har jeg alltid i skapet i tilfelle jeg får ånden over meg til å lage Annettebrødet eller Annetterundstykker!


Jeg har laget denne oppskriften i 7 år, da jeg begynte husmortilværelsen hjemme med småbarn!

Du trenger også tørrgjær, mjølk, salt og rapsolje.

I dag bakte jeg 2 brød! Og til det brukte jeg ca 7 dl lunken mjølk, 1 pose tørrgjær som jeg blanda ut i mjølka. Ca 2 dl havregryn, ca 4 del sammalt hvete fin og 6 dl fint hvetemel (++)1 ts salt og en slump rapsolje. Litt slump i slump her altså!
Hevet i ca 40 min.


Fikk litt hjelp underveis!



Knadde det så før jeg hadde det i brødformene og lot det heve ( på en varmet stekeplate, tok på eggeglass og brødformene oppå med håndkle over)


Steketid i 200 grader ble ca 25 min. Nederst i ovn.


Håper det smaker!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar