tirsdag 16. august 2011

Frøssenpinnen forbereder seg på kalde dager...

Jeg er en skikkelig frøssenpinn!! Før vi flytta hit hadde vi pelletsovn i 9 år... her var det varmepumpe og vedovner. Forrige høst tenkte jeg at det var mer enn nok til vintern! Så kom November 2010, 30 kuldegrader i ukesvis og varmepumpa stoppa.... fyyyy flate det var kaldt det! Jeg er skikkelig bortskjemt med at man kan stå opp til god og varm stue om mårrån (for pelletsovnen kan man programmere inn så den starte et par timer før man står opp... når det er svinkaldt kan den gå hele natta!) Så jeg må innrømme at jeg savner pelletsovn veldig. Og jeg tenkte det at dette blir første og siste vintern uten!!

Derfor kjøper vi oss en i dag! En "Isabella" ovn skal gjøre neste vinter litt mer behagelig :0) Den ska stå i den minste stua og blåse inn i den store stua! Da blir det varmt til alle døgnets tider og da blir jeg myyye mer fornøyd! ;-)


2 kommentarer:

  1. Peta inn en pinne i brasan ;-)

    SvarSlett
  2. Sleng en slant uti brønnen och ønska dej nånting :-p

    SvarSlett